STYL JÓGY

2

ANUSARA JÓGA

Anusara® Yoga má kořeny v tantrické filozofii, která vychází z toho, že my všichni jsme v jednotě s nejvyšším vědomím, že všechno je uvnitř nás obsaženo a přítomno. My už se jen potřebujeme vypravit na cestu k našemu nejhlubšímu nitru - pomocí jógy 🙂 První princip v anusaře „Open to Grace“ nám připomíná naši celistvost a navrhuje tuto plnost pojmout do svého srdce a s ní žít. V asánové praxi nás Anusara® podporuje pomocí jedinečných principů při provádění jógových pozic, které nám pomáhají v každém okamžiku přibližovat se jakémusi ideálu našeho vnějšího těla v souladu s vnímáním našeho vnitřního nastavení. Každé držení těla je naplňováno vitalitou, která nám pomáhá v každodením životě ve zvyšování vlastní fexibility i objevování plné krásy, harmonie a celistvosti každého okamžiku.

Lektoři
 

IYENGAR JÓGA

Jedná se o metodu výuky tradiční indické Hatha jógy, která osloví, jak úplné začátečníky v oblasti cvičení, tak sportovně založené jedince i ty se zdravotními omezeními. Indický učitel BKS Iyengar si všiml, že studenti dobře rozumějí přesným instrukcím a vypiloval je k dokonalosti. Začíná se tím, že se naučíte ovládat prsty u nohy (pamatujete na Kill Billa? :-), pokračuje dechem a s poznáváním vpodstatě nikdy nekončíte. Používá pomůcky (i když cílem je jejich nepoužívání) pro zdravé nastavení pozice. Zaregistrujete svaly, o kterých jste nikdy nevěděli. Tělo bude příjemně namožené, mysl zklidněná. Prostřednictvím práce s fyzickým tělem postupně harmonizujete všechny vrstvy svého bytí. Zklidníte se a zbystříte. Slova těžko obsáhnou samotný zážitek. Přijďte si to prožít na vlastní kůži 🙂

Lektoři
 

HATHA JÓGA

Tradiční indická Hatha jóga je klidnější cvičení pro všechny, kteří si chtějí protáhnout tělo, zklidnit mysl a zároveň odpočinout od každodenních starostí a stresu. Lekce se skládá z relaxace, jógových pozic a práce s dechem (pranajámy). Spojením těchto tří prvků vznikne klidné harmonické cvičení, při kterém věnujeme pozornost pouze sami sobě.

Díky variabilitě Hatha jógy může kdykoli začít se cvičením i úplný začátečník. Pravidelným cvičením lze dosáhnout celkového zklidnění, větší pružnosti a uvolnění těla a lepšího zvládání stresových situací. Příjemným vedlejším efektem je i zlepšení bolesti zad a pozitivní naladění.

Lektoři
 

POWER JÓGA

oweryoga je dynamické a přesto jemné cvičení pro pružné tělo a lehký krok. Během protažení a posílení celého těla šetrně uvolníte ramena a kyčle, protáhnete hrudník, záda i nohy. 

Zažijte naprosté uvolnění mysli a zároveň euforický pocit během cvičení i po něm. Vyzkoušejte pravidelné soustředění ve vyvážených a plynulých kombinacích jógových pozic, naučte se vyladit detail jednotlivých pozic a zhluboka dýchat. Vaše psychická odolnost i fyzická kondice budou subjektivně (a často i objektivně) lepší, rozsah pohybů se zvětší a klouby budou příjemně uvolněné. Budete se cítit lépe.

 

Lektoři
 

ČCHI.KUNG

Čchi kung je starověké čínské umění zdraví a dlouhověkosti vytvořené ranými taoisty.  Stejně jako jóga  využívá účinků meditace, dechových a pohybových cvičení k vyrovnání toku čchi (energie) a posílení svalů. Po tisíce let praktikují lidé v Číne cvičení Cchi kung, která prouděním energie tělem posilují duševní i tělesné zdraví.  Čchi kung  má blahodárné účinky na lidské zdraví, protože zvyšuje tok energie v celem meridiánovém systému těla.  Slovo „čchi“ znamená „životní energie“, kung „kultura, cvičení, cesta“.  Čchi kung jsou tedy cvičení rozvíjející životní energii a souvislosti spojené s tradiční čínskou medicínou. Na základě zkoumání věcí kolem sebe a vzájemných vztahů mezi přírodou a člověkem, vytvořili Číňané různá cvičení čchi kung, aby napomohli přivést oběh tělesné čchi do harmonie s přírodními cykly.  Objevili, že skrze Čchi kung jsou schopni posilovat svůj oběh čchi (životní energii), získat tak pevné zdraví a zpomalovat tak procesy stárnutí v našem těle. 

 

Lektoři
 

GRAVID JÓGA

Jóga je v mnoha ohledech perfektní průvodce obdobím těhotenství: Jóga Ti pomáhá nechat se vtáhnout do nadcházejícího procesu transformace nejen tělesně, ale i duchovně a emočně. Jóga nabízí možnost pozastavení se a zaposlouchání se do svých vlastních pocitů a následovat všemu, co přináší radost v tomto tak obzvlášť intenzivním období v životě každé nasávající matky. V průběhu těhotenství nám naštěstí náš malý podnájemce v břiše velice jasně ukáže, co právě nejvíce potřebuje - a pokud se díky naší pravidelné jógové praxi naučíme těmto zprávám z břicha bedlivě naslouchat, nestojí zdravému a šťastnému těhotenství nic v cestě 🙂 Lehké a nenáročné cvičení vhodné pro všechny od druhého trimestru. V prvním trimestru jógu nedoporučujeme, ale u maminek zvyklých na jógu, pohyb a sport je na vlastní nebezpečí cvičení možné!

 

LÉČIVÁ JÓGA

Poznejte účinky jemné Léčivé jógy na vlastním těle i vy a vklouzněte do světa jemných energií, uvolněné mysli a dokonale protaženého těla.
Léčivá jóga je ideální cvičení pro každého, kdo chce protáhnout své tělo, uklidnit svou mysl a
odpočinout si od každodenního stresu. Hlavní náplní lekcí je výuka jednotlivých pozic (ásan), práce s dechem (pránajáma) a relaxace. Spojení těchto tří elementů tvoří harmonické cvičení, díky kterému zapomenete na okolní svět a budete se soustředit pouze sami na sebe. 

Díky pomalému tempu je vhodná pro široký okruh lidí.

Lektoři
 

VINJASA JÓGA

Ashtanga vinjasa yoga je systém plynulých pozic (asán), které cvičíme v určitem pořadí. Asány propojuje plynulý přechod - vinjasa. Spojení vinjasy s plynulým hlubokým dechem vytváří tok energie, která zahřívá tělo zevnitř, okysličuje a vyživuje vnitřní orgány, uvolnňuje toxické látky. Cvičení je dynamické, ale pozice (asany) nejsou složité, proto lekce je vhodná i pro začátečníky. Základem ashtanga vinjasa yogy je pravidelná praxe. Jen pravidelným cvičením získaváme kontrolu nad smysly a hluboké povědomí o svém vlastním já. 

Lektoři